Monday, February 7, 2011

Cerita waktu cUti

Posted by cik kiAh at 9:12 AM
seronok betul dapat cuti kan..rasa macam tak puas jer..kalau boleh nak cuti lama - lama.
minggu lepas aku cuti seminggu, cuti Tahun Baru Cina + pertengahan semester...macam - macam yang aku plan nak buat..yang aku buat pun macam - macam juga.
hari sabtu, awal - awal sampai..aku dah ke pasar malam ...(sudah semestinya di malam hari tersebut)...gi jalan - jalan, tukar bateri jam aku yang tersayang tu.
hari ahad, keluar g PP..cari barang..
hari isnin aku plan nak g jeram linang dengan sepupu - sepupu dan adik - adik aku...tapi dorang memang hampeh..plan kemain tapi sia - sia jer..last2, aku g amek en.tunang yang tersayang, beli sup gear box dulu pastu g jeram linang ngan adik aku 2 orang tu. bajet  nak bermandi - manda, alih - alih kitaorang dok sibuk tangkap anak ikan ngan en.tunang. dekat 3 jam di Jeram Linang, otw balik...kami singgah makan mee celup..huhuhu...semua memang dah kebulur dah masa nie..
hari selasa, aku tolong adik aku wat esemen dia..kena amek gambar untuk di edit ngan photoshop..dia buat ala - ala cerita dongeng gitu...adik aku pilih cerita Bawang Puteh, Bawang Merah ...model dia lak sepupu kitorang jer...Ct ngan Ain..lokasi memang terbaik aku pilih...di litar memandu yang berhampiran..sebab di litar tersebut ada kolam..huhuhuhu...memang posing baeeekkk punye laa...
hari rabu...pepagi lepas subuh,aku, nenek ngan adik aku yang 2 orang tu pergi ke pasar borong..beli barang - barang untuk majlis tahlil arwah esok..petang aku kuar dengan en.tunang..kejap jer..
hari khamis sangat - sangat sibuk..dari pagi sampai malam...penat sangat - sangat hari nie..xnak cerita banyak - banyak la..sebab penat..huhuhuhu..
jumaat ..aku ngan sepupu-sepupu aku, adik - adik aku dan mak sedara aku..kak effa..kami g BBQ kat jeram linang..saje jer..nak relek2..tapi memang ramai sangat - sangat orang kat situ..kami tak boleh nak bermandi manda..malu..ramai sangat orang...tapi lama juga kat situ..kol6 baru balik.
hari sabtu..hari last kat kampng..aku nak kuar ngan en.tunang..dia saje - jer datang amek aku ngan motor dia yang baru siap baiki..DB...?entah..lupe..memang klasik motor ni..nasib la dia balik umah dia..tukar amek kereta...lepas makan kat umah dia..kami kuar...g mengenang kembali zaman bercinta dulu - dulu..huhuhu..ingat zaman - zaman muda dulu..tempat - tempat dating dulu...ish...malu la nak cerita..tapi en.tunang nie memang la..bile balik tu,sempat dia g tukar amek motor klasik dia tu baru g hantar aku balik...tapi oke gak..aku n the geng sempat naik moto dia..g pusing - pusing satu kampung...heheheh...
seronok betul cuti baru - baru nie...tak puas rasa..banyak benda yang aku nak buat..tapi xsempat buat..xpelah...tunggu cuti sem la plak..cerita cuti korang camne lak???

0 comments:

Post a Comment

~love story~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

cErita Cik kiAh Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review