Monday, January 27, 2014

finally...

Posted by cik kiAh at 6:17 PM 0 comments
dah lama sangat tak buat entry....tak jengguk belog ni...fuh...fuh...habuk..sawang...lelabah..sume ade daaa...
tahun baru..azam baru...kini aku di berikan tugas dan anugerah yang baru...
jeng..jeng..jeng....
aku bakal menimang cahaya mata kelak..
aku di beri anugerah untuk rasa kenikmatan mengandung..alhamdulillah...
in sya ALLAH...bulan 8 ni due..
doakan agar semuanya di permudahkan..amin....

Thursday, September 12, 2013

sisi hidup anak perantauan...

Posted by cik kiAh at 8:16 PM 0 comments
bila hidup kat tempat orang ni,kenalah pandai berdikari. berdiri dengan kaki sendiri.
kena terima budaya masyarakat kat tempat baru.
belajar bahasa setempat.
sesuaikan diri dengan masa kat sini.
walaupun masih lagi dalam Malaysia, tapi tetap budaya hidup yang berbeza dari kampung halaman.
aku masih lagi bertatih belajar budaya kat sini.
hampir 3bulan, aku sudah boleh faham dialek mereka.
sudah boleh menyesuaikan diri dengan masa yang sedikit awal dari semenanjung.
belajar tentang makanan mereka an semuanya.

syukur.
aku boleh biasakan diri di sini.
walau jauh dari suami tercinta.
dan keluarga tersayang.

aku makin jatuh cinta dengan tempat ini.
tempat aku mencurah bakti terhadap anak bangsa generasi muda bakal pemimpin negara.

hahahaha...


hidup itu indah bukan!



Tuesday, August 20, 2013

wedding

Posted by cik kiAh at 2:34 AM 0 comments


my big day's....

25 / 3 / 2013....

Monday, July 29, 2013

peewwwwhhhhh...

Posted by cik kiAh at 9:27 PM 2 comments
hah...gila lama aku tak hupdat belog...hohohoho...
oke..sekarang aku da bertukar status...dah jadi BINI orang da...aku kawen ngn tunang aku la ..ngan sape lagi..kan....status aku da berubah sejak 25hb3 2013...hohoho...

bukan setakat status jer yang berubah...aku juga turut berubah..dah ade kerja skrang..cikgu u..!
hohoho...dapat posting nun jauh di seberang laut...SERAWAK...
nasib baik dapat kat bandar kuching...sekolah kluster pulak tu...hohohooho


tapi kan...apa yang tak seronoknya...
gaji 3 builan baru dapat woo...
aku baru posting 1 bulan...poning palo den...
ermmmmmm.....lagi...ape ek nak hupdat....
owhh...lupe..aku da amek keta baru kt serawak ni....
tapi myvii jer laa....tak mampu den nak amek keta mahal2.


sekarang ni bulan puasa....
lagi sepuluh hari nak raya...
lagi 3 hari nak balik kampung...
oooo..yeaaahhhhhhh.....!.

Tuesday, November 13, 2012

macam-macam lah!

Posted by cik kiAh at 12:28 AM 0 comments
sekarang ni...ramai sangat kawan aku yang dah kawen ngan yang nak kawen...pastu..kalau buka fb,,,majoriti  cover photo ngn dp tu gambar nikah..yang kawen 3taun lepas anak da besar panjang pun sibuk letak gambar nikah jugak..aiyaaaa......macam-macam lah!

ni yang jeles ni..rasa nak tukar gambar jugak...kekekekekekeeee...

tu laa...typical malaysian women....kan?

ingat ceramah ustaz azhar idrus,...perempuan ngn orang gila ni spesis yang sama...hhehehehehee...

Monday, September 24, 2012

- takadatajuk---

Posted by cik kiAh at 7:14 AM 0 comments
sebenarnya...aku rasa serabut+bosan+kecewa+sakit hati+penat dengan hidup aku...
boleh request hidup lain x??

benci  la jadi AKU!

boleh taknak jadi orang lain pulak?

isshhh...

hidup tak ada komitmen..mesti tenang jer kan?

huh!

andai kau tahu ( bajettajuknovelni)

Posted by cik kiAh at 7:11 AM 0 comments
kiah yang kekenyangan merebahkan badannya di atas tilam kekabu usang yang berwarna biru itu. matanya menghadap kipas yang sedang berputar - putar. otaknya ligat berfikir. adakah ini kesudahannya?apakah yang harus aku lakukan? arrgghhh..semuanya kusut. kiah tahu, dia mesti berbuat sesuatu sebelum semuanya terlambat. "hanya aku yang dapat mengubah nasib hidup aku...bukan pak dollah atau tipah..iya, aku mesti lakukan sesuatu!".lantas kiah menggapai telefon nokia 3310 miliknya yang sudah uzur benar. " helo...awak, kita harus berbincang. okey, jumpa awak kat tempat biasa."

setelah menukar kain batik yang dipakainya kepada seluar trek, kiah keluar menaiki basikal yang sering digunakannya untuk ke sekolah. 15minit berpanas mengayuh basikal merahnya itu, kiah memberhentikan basikalnya di ladang nenas milik Hajah Marinda. dalam masa beberapa saat sahaja, tubuh tinggi lampai milik kiah sudah menyusup masuk ke dalam ladang itu sesudah kiah menongkatkan basikal miliknya itu.

"Deli....awak kat mana?"
"saya kat belakang..marilah. "
" Deli..saya nak cakap sesuatu dengan awak." ucap kiah dengan jelas.
" nak cakap apa kiah?" tiba - tiba Hajah Merinda yang tiba- tiba datang menyampuk.



bersambung....

~love story~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

cErita Cik kiAh Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review