Sunday, October 9, 2011

~lafazkan kalimah cintamu~

Posted by cik kiAh at 8:51 AM
waa....tajuk bukan men lagi jiwangkan..hakhakhak...aku bukan nak jiwang - jiwang laa...tapi aku baru jer abez khatam novel lafazkan kalimah cintamu-karya siti rosmizah ni...novel yang tebal nye 810 ms nie...memang bezzzzzzz gilerrrr.....wa cakap lu...awal2 lagi da buat aku tersedu sedan...menyentuh hati...tapi ade jugak part yang kelakar giler gaban...wat aku gelak guling-guling..nasib rumate aku xbawak aku g jumpe psikiatri jer...
yelaa...jap sengih2...senyum sorang2..pastu gelak guling2...pastu dok menangis pilu lak...nasib la diorang xdiagnos aku ade disorder...
 novel ni mengisahkan tentang Tengku Aqilah(Qila selaku heroin), anak kacukan jepun+melayu, anak bongsu daripada 2 orang adik beradik. dibenci oleh papanya, Tengku Hisham dan kakaknya yang gedik(pada awalnya,last2 insaf) Tengku Natasya. sebab dia di benci kerana papa dia menganggap Qila telah membawa sial bagi mamanya, Reena, Mama Qila disahkan menghidap Barah Payudara semasa mengandungkan Qila, papa Qila yang sangat sayangkan bini dia suruh bini dia gugurkan kandungan dan menjalani pembedahan. tapi Pn. Reena ni xnak. dia nak lahirkan jugak anak dia..biasalah dah namanya mak kan...lepas tu bermula situasi dimana kisah sedih si Qila bermula. papa dia terlampau manjakan natasya dan membenci Qila sehinggakan Tengku Hisham ni tak bagi Qila panggil dia papa sebaliknya panggil Pak Engku.masa Qila 10tahun, mama dia meninggal, Qila dihantar untuk tinggal dengan nenek jah iaitu mak kepada mak kiah( korang pon leh agak kan, nie mesti pembantu rumah). bila dia besar, papa dia hantar dia g US. selama 5 tahun dia dok US, lepas dia dapat degree with 1st class honour...dia balik Mesia. Masa nie Kakak dia yang gedik tu jeles sebab adik dia da ade degree,,dia spm pun xpas..pujuk papa dia supaya Qila kerja kat pejabat diorang as tea lady cum reseptiones.Qila ni plak saja jer pakai rambut palsu dan mekap tebal2 supaya dia nampak buruk dengan alasan tak nak papa dia sedih + makin benci tengok dia ( lupe nak cakap, si Qila ni lawa, muka sebijik cam mama dia ). lepastu masuklah hero dia Tengku Ryan (dorang nie sepupu).memang Ryan benci gila gaban la kat Qila, dah la buruk, mulut xde insuran+ ngan cerita paksedara ngn natasya(merangkap kekasih dia). pendekkan cerita, papa si Ryan nie meninggal. masa nak baca wasiat dia tuh, sume terkejut sebab 20% sher syarikat diberi kepada Qila, manakala 40% lagi kepada ryan dengan syarat ryan mesti kawen ngn Qila melebihi 6 bulan, lau x 40% tu jadi milik Qila. lepas kena desak ngn tasya yang xnak mengalah ngan adik dia. dorang kawen...eh..panjang la citer nie...korang baca sendiri la..g beli kat kedai buku nuh..malas la nak taip banyak2...yang pasti..memang bez+menyentuh hati+kelakar...
nie aku promot ikhlas tau..xde pon si penulis..penerbit tu rasuah aku ke ape ke...oke..
aku nak siapkan proposal plak..
adios...amigoss...

0 comments:

Post a Comment

~love story~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

cErita Cik kiAh Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review