Thursday, July 12, 2012

mesti wife dia penyayang kn?

Posted by cik kiAh at 8:18 AM
tadikan...pagi tadi kt opis laa..eh..pagi ke..bukan-bukan..tengahari laa...lam kol 12 lebih-lebih gitu...en.boss saya kol suruh saya datang hantar aggrement agent dia kat opis admin ...alaa....dekat sebelah jer...keluar lif kat opis saya...masuk lif opis sebelah..senang...dah la dua-dua tingkat 1 jer...tapi saya tetap mengada nak naik lif...huhuhu..saya sayang lemak saya...eh..tapi saya bukan nak cerita pasal lemak saya, saya nak cerita pasal 'sesuatu' yang telah berjaya menyentuh hati nurani saya...apakah 'sesuatu' itu...

kisah ini bermula......

truuutttt...truuuutttt...henpon saya berbunyi ( tipu jer bunyi truuuttt..truuuttt...sebenarnya bunyi lagu shakira, tapi malas nak taip) nama en. faris boss muncul di dada henpon saya. "helo, yer abang faris" lalu boss saya menjawa " nor, mai hantor aggrement mr.X kat bilik Miss Y sekarang, saya lupa nak bawak tadi" dengan sopan santun saya menjawab " baik"..kemudian..dengan selamba badak saya berlari ke opis Miss Y...sampai di sana, en. bos tanye " mana aggrement"
dan saya menjawab "hah..aggrement..aiyaakkkk,lupa bawak..jap-jap saya terbang pergi ambik"sepantas kilat saya berlari (ada unsur -unsur hiperbola di sini, harap jangan muntah). dan depan lif, ade tangga untuk naik ke atas. di situ "sesuatu" itu berlaku..

ehh..bukan hantu laa...tapi ada sorang pakcik nie...umur dalam lingkungan 60an laa...dia cleaner kat opis tuh, masa saya lalu kali pertama, dia sedang duduk di tangga sambil memegang mangkuk tingkat +termos, saya lalu kali kedua utk ke opis sebab saya lupa bawak aggrement tu..(yang ni saya terjun ikut tangga jer,lif lambat) saya nampak pakcik dah buka bekas makanan tu..kali ketiga saya lalu, ada bau asam pedas ikan patin ..dan kali keempat saya lalu, saya sangat terkejut + tersentuh + terharu dan macam - macam terrrr lagi laa...pakcik tengah makan kat tangga tu...lauk dia asam pedas ikan patin jer, nasi..atas nasi tu dah siap-siap letak kicap. air teh dalam termos...

saya tak tahu nak cakap apa perasaan saya..yang pasti..mata saya da semakin kabur masa tu..
argghhhh...nie yang rasa nak bagi cadangan kt en.boss suruh sediakan pantri untuk cleaner..tak pun, suruh makcik cleaner yang jaga opis saya ajak pakcik tu makan kt pantri opis saya jer..kesian weh..cube bayangkan bapak kite tengah makan bekal atas tangga macam tu..selesa x??

0 comments:

Post a Comment

~love story~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

cErita Cik kiAh Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review