Saturday, June 30, 2012

boleh ke?

Posted by cik kiAh at 8:16 AM
sebenarnya  aku keje kt prudential tu sebagai PA dan juga utk aku belajar menjadi seorang AJEN INSURAN...dan..aku tak tahu sama ada aku mampu ke tak..boleh ke aku nk jd ajen??ermmmm.....

tapi sebab aku selalu dengar BOS aku dok cerita pasal klien2 dia yang lepas amek insuran then masuk spital..diagnose penyakit kritikal plak...aku rasa bersyukur sangat - sangat sebab diorang amek insuran..sebab lau jadi pape, dorang da ade jaminan untuk mendapat rawatan yang terbaik..ade medical card yg aku rasa sangat berguna..ermmm...

aku rasa macam seronok kan..kalau kita dapat tolong orang macam tu..yes..tak dinafikan, lau ade org amek insuran, ajen akan dapat $...tapi sebenarnya insuran tu untuk perlindungan diri klien tu jugak..cube bayangkan lau tibe2 dapat penyakit yang memerlukan kos perbelanjaan yang banyak..cam leukimia ke..kanser ke,,,mana kau nak cekau duit ribu riban??tapi..lau kau da ade insuran..kau tak payah risau sal kos rawatan..tak kan la keje gaji ribu - ribu x mampu nak bayar 200 sebulan utk insuran + simpanan + medical card??

tapi tu laa...lau memang tak mampu juga nk amek insuran..nak wat camne kan..ermmm...sakit tak tahu bila kan??

0 comments:

Post a Comment

~love story~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

cErita Cik kiAh Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review