Thursday, September 12, 2013

sisi hidup anak perantauan...

Posted by cik kiAh at 8:16 PM
bila hidup kat tempat orang ni,kenalah pandai berdikari. berdiri dengan kaki sendiri.
kena terima budaya masyarakat kat tempat baru.
belajar bahasa setempat.
sesuaikan diri dengan masa kat sini.
walaupun masih lagi dalam Malaysia, tapi tetap budaya hidup yang berbeza dari kampung halaman.
aku masih lagi bertatih belajar budaya kat sini.
hampir 3bulan, aku sudah boleh faham dialek mereka.
sudah boleh menyesuaikan diri dengan masa yang sedikit awal dari semenanjung.
belajar tentang makanan mereka an semuanya.

syukur.
aku boleh biasakan diri di sini.
walau jauh dari suami tercinta.
dan keluarga tersayang.

aku makin jatuh cinta dengan tempat ini.
tempat aku mencurah bakti terhadap anak bangsa generasi muda bakal pemimpin negara.

hahahaha...


hidup itu indah bukan!



0 comments:

Post a Comment

~love story~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

cErita Cik kiAh Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review